Google Analytics, Halmstad 1,5 dagar

Innehåll & Mål

Tillfälle 1

  • Genomgång av navigering i Google Analytics, hur hittar man alla rapporter
  • Fokus på KPIér baserat på deltagarnas områden. Vad är viktigt för varje deltagare att veta? Vilka affärskritiska nyckeltal bör deltagarna följa upp?
  • Tolkning av användarbeteende på hemsidan, vad fungerar och vad kan vi förbättra på hemsidan för att bättre nå KPIérna.
  • Mäta och följa upp kampanjer. Hur ser vi värdet av olika aktiviteter? Vad gav aktiviteten i slutändan?
  • Skapa rapporter
  • Hemläxa baserat på ovan

Tillfälle 2

  • Genomgång och uppfräschning av föregåendes utbildningstillfälles innehåll
  • Genomgång av hemläxa
  • Följa upp frågor som dykt upp under tiden mellan utbildningstillfällena.

Deltagarna behöver ingen egen dator. Vi använder utbildarens dator och projektor. Interaktivt deltagande, vi pratar och analyserar sidor samtidigt. Om en eller flera deltagare gärna vill att deras företags siffror analyseras under utbildningens gång går det bra och då kan vi använda deras konton till analyser.

4 företag per gång för att få bra dialog och möjlighet att titta på enskilda case.

3 deltagare/företag. Totalt max 12 deltagare

Kursledare: Daniel Gharavi

Digital affärsutvecklare med ca 20 års erfarenhet av branschen. Arbetar såväl strategiskt på övergripande nivå som operationellt. Fokus ligger på ROI där ens investeringar i digital kommunikation ska ge bästa avkastningen. Områden som jag arbetar med är digitala affärsstrategier, SEO, statistik & analys, annonsering och sociala medier.

Omfattning: 1,5 dagar,       dag 1: 9.00-16.00, dag 2: 8.30-12.30

DAG                                   DATUM                              TID                                     PLATS

Onsdag/Onsdag              30/1 samt 6/2                   9.00-16.00/8.30-12.30     Halmstad

Epost till anmälan
30 Januari, 2019, 09:00 - 16:00
Halmstad