Google Analytics, Falkenberg 1,5 dag

Innehåll & Mål

Tillfälle 1, heldag

  • Genomgång av navigering i Google Analytics, hur hittar man alla rapporter.
  • Fokus på KPI:er baserat på deltagarnas områden. Vad är viktigt för varje deltagare att veta? Vilka affärskritiska nyckeltal bör deltagarna följa upp?
  • Tolkning av användarbeteende på hemsidan, vad fungerar och vad kan vi förbättra på hemsidan för att bättre nå KPI:er.
  • Mäta och följa upp kampanjer. Hur ser vi värdet av olika aktiviteter? Vad gav aktiviteten i slutändan?
  • Skapa rapporter
  • Hemläxa baserat på ovan

Tillfälle 2, halvdag

  • Genomgång och uppfräschning av föregåendes utbildningstillfälles innehåll.
  • Genomgång av hemläxa.
  • Följa upp frågor som dykt upp under tiden mellan utbildningstillfällena.

Deltagarna behöver ingen egen dator.

Interaktivt deltagande, vi pratar och analyserar sidor samtidigt. Om någon/några deltagare vill att deras företags siffror analyseras under utbildningens gång så kan vi använda deras konton till analyser.

Omfattning: 1,5 dag,       dag 1: 9.00-16.00, dag 2: 8.30-12.30

Kursledare: Daniel Gharavi

Digital affärsutvecklare med ca 20 års erfarenhet av branschen. Arbetar såväl strategiskt på övergripande nivå som operationellt. Fokus ligger på ROI där ens investeringar i digital kommunikation ska ge bästa avkastningen. Områden som han arbetar med är digitala affärsstrategier, SEO, statistik & analys, annonsering och sociala medier.

Epost till anmälan
7 November, 2019, 09:00 - 16:00
Falkenberg