Brand wheel/varumärkesbyggnad, Varberg 2 heldagar

Innehåll & Mål

  • Vad är ett varumärke?
  • Fördelar med ett starkt varumärke?
  • Hur bygger man ett varumärke långsiktigt?
  • Hur ska vi positionera vårt varumärke?
  • Vi diskuterar utveckling av mervärden, kärnvärden och själva essensen i just ert varumärke. Och hur detta långsiktoigt kommuniceras internt och externt.
  • Sätta mål för varumärket
  • Med hjälp av de framtagna kärnvärden arbetar vi sedan fram konkreta handlingsplaner/aktivitetsplaner för hur vi ska lyckas med vårt varumärke.

Kursledare: Christian Hertz

Vd och creative director på House of Brandy är Christian Hertz, som även är medgrundare till Sveriges största välgörenhetsaggregator: insamlingstjänsten Pennybridge. Christian har många års erfarenhet av allt ifrån grafisk formgivning, varumärkesbyggande till användarvänlighet och marknadsföring i digitala medier.

Christian har även jobbat som affärsutvecklare på inkubatorn High Five i Halmstad, mentor på Almi och nyföretagarcentrum, samt rådgivare i ett flertal företags tillväxtresor och jobbar nära företagsledningar med rådgivning och praktisk handledning i arbetet att lyfta fram en tydlig varumärkeskommunikation både internt och externt.

Omfattning: 2 heldagar

DAG                                   DATUM                              TID                                     PLATS

Tisdag/Tisdag                   12 samt 19/3                    9.00-16.00                         Varberg

Epost till anmälan
12 Mars, 2019, 09:00 - 16:00
Varberg